Pages

Friday, February 4, 2011

Pesanan Buat Sahabat Dan Juga Aku

Sahabat,
aku dan juga kamu,
biarpun sebelum ini kita tidak mengenali budi pekerti,
namun kerana anugerah pertemuan ini,
kita bisa saling memahami,mendalami dan mendampingi,
biarpun kita sama atau kita berbeza,
walaupun sempadan yang memisahkan kita,
walaupun jarak membatasi kita,
kamu tetap sahabatku sampai bila-bila,

Sahabat,
Kini,ikatan suci ini sama kita selami,sama kita hayati demi menuju redhaMu ILAHI,
biarpun kadang-kadang ada waktunya kita berduka,
ada waktunya kita bisa tertawa dan inilah jua pahit manis yang harus kita lalui bersama,
semakin kita menempuhi kedewasaan ini,
semakin utuh ikatan ini terpatri,

Sahabat,
manusia itu bukan sempurna,
tidak bisa memiliki segalanya,
biarlah kita terima seadanya,
walau siapa jua yang mendampingi kita,

Sahabat,
yang buruk kita jauhi,
yang baik kita jadikan inspirasi,
kerana dilahirkan insan itu,
untuk saling melengkapi,
kiranya diri ini pernah mengguris hati kecilmu,
ampun maaf kupinta darimu,
bukan bermaksud aku tidak menghargaimu,
kerana aku juga insan sepertimu,
yang sering dihambat bisikan nafsu,
dan godaan sang penghasut,
yang tidak putus untuk menghancurkan mahligai persahabatan ini,
tapi aku percaya,
kerana itulah jua resmi cinta, kasih dan setia,

Sahabat,
jika suatu hari nanti aku sudah tiada,
ziarahilah pusaraku,
biarpun kita tidak bisa bersua,
memori tercipta abadi selamanya....

0 comments:

Post a Comment